Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 20 mars 2012

Tegs Centralskola förflyttade mig, rätten dömde mig medans de som gjort elaka saker mot mig inte bevärdigades en prövning av rätten eller fick någon som helst konsekvens av skolan! Här kan ni läsa hur bråkstakarna resonerade!

Howmo =Herman (killen som slängde sönder min bandspelare/Walkman och som ägde mössan som jag urinerade i, gammal klasskompis förövrigt och har varit en kompis lite då och då)

BB = Björn Bäckström (gammal fiende som var rasist på den tiden, nuförtiden har vi inget otalt med varandra, bror till den dömde knivmördaren Staffan).

Korv =Snubbe på apberget.se som hatade mig och som var vän med BB m.m.

Miss_Balim= Tjej som var vän med Korv och BB.

Loool= Snubbe som var ovän med BB men som ändå ogillade mig. Senare en vän till Emilia och andra utsugare. Tror att han hatade mig för att Elin "Åkiz" Åkerlund och Linn Forsgren gick runt och spred rykten när de gick i årskurs 7 och jag i årskurs 9 att jag taffsat på dem..(Inte sant, Åkiz polisanmälde mig men det lades ner pga att allt var påhitt).

Läs apbergetkonversationerna nerifrån och upp! Utspelar sig under december 2005 samt lite senare, just efter mössincidenten eller just innan:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar