Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 30 april 2016

Har latat mig i lite mer än en vecka efter att ha suttit väldigt mkt med min FF7-mod. (Postat på Facebook den sjunde april, tycker att det hör hemma på bloggen så jag postar detta här nu).


 Har latat mig i lite mer än en vecka efter att ha suttit väldigt mkt med min FF7-mod.

Men sedan i fredags har jag jobbat på att uppdatera min Superheroes2000 mod, som egentligen var färdig- men inte släppt.. Det hade kommit en ny version av originalet.. Och även om min var bättre så fanns där minst 30 nya karaktärer. Så jag beslutade mig för att överföra allt mitt arbete till den nya versionen i lördags. Har spenderat tid dels till att göra detta, dels till att se säsong två av Daredevil.

Utöver det så hittade jag en helt ny screenpack som jag valde att använda som mall för min mod -då jag var orolig att det kunde reta de ursprungliga skaparna av Superheroes2000 om jag släpper en release som är bättre än deras, men med deras screenpack (screenpack är alltså meny osv).

Tänkte släppa någon av mina två mods inatt, men istället så blev det den nästan färdiga Sailor Moon moden som lades ut. Detta då jag ej hade fixat filmer och bilder av den andra moden.. Desto värre var att alla karaktärer var huller om buller i min version av Superheroes2000. Så jag spenderade natten med att sortera Marvel-karaktärer på en sida, och DC-universe karaktärer på den andra. Moden är klar och kommer nu att framstå som självständig då jag använder en egen screenpack.

Man kan säga så mycket som att antalet spelbara karaktärer i spelet har ökat från 252 till 304. Sedan finns det dessutom 109 karaktärer till i char-mappen som kan bytas ut mot de som finns i spelet- dock skulle inte jag byta ut någon, eftersom att jag redan testat alla och valt bort de sämsta. Det rymdes helt enkelt inte fler i spelet pga begränsade platser.

Utöver nya karaktärer har jag även lagt till massor av banor och ny musik. Tror det är 20 nya banor och ännu fler låtar. Bland annat Batman Returns-musik som är fett najs till de banor som har Batman-tema.

Moden blir nog populär, då jag har länsat nätet på i princip alla DC och Marvel-karaktärer. Alla bra karaktärer.. Så jag tror säkert det finns en stor grupp som kommer tanka den. Väntar just nu på att filmen ska bli klar i Moviemaker.

Min feta Mugen MOD inväntar autorisering nu.

Artikeln har inte blivit autoriserad ännu..

Men här är min färdiga Marvel VS DC-Universe MUGEN MOD.

Fetaste antalet karaktärer hittills från DC och Marvel.

252 karaktärer har blivit 304 inuti själva spelet. Plus att ett flertal av de gamla karaktärerna bytts ut mot bättre, så de flesta dåliga äldre karaktärer finns nu i char-mappen -där det finns 109 ytterligare karaktärer. Totalt 413 i den mappen.

92 låtar har blivit någonstans runt 108 låtar, varav ett flertal är episka låtar från filmer.

92 banor har blivit 112 banor. De flesta nya är Spider-man eller Batman-banor, någon är X-Men.

Artikeln blir inte autoriserad på MODDB av någon dum anledning, vilket minskat ner antalet individer som läst om samt känner till min nya MUGEN-mod.

Länk till moden, och dess artikel på MOD-DB:

http://www.moddb.com/mods/mr-nygrens-marvel-vs-dc-universe-mugen/news/mr-nygrens-marvel-vs-dc-mugen-2016-biggest-roster-ever-assembled







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar